Az ingatlanpiac sötét lovagjai

Otthontalanító

Otthontalanító

Kattan a bilincs - se lakás, se pénz

2020. január 17. - OttHontalanító

10. rész

 

2017. novemberében már a hócipőm is tele volt Sándor ígérgetéseivel. Felhívtam volna telefonon, hogy utoljára figyelmeztessem, de már el sem értem. Azt hittem, külföldön van, egy hosszú hétvégén, mert olykor ilyeneket is mesélt. Betelt a pohár, sőt túl is csordult már, pedig elég türelmes ember vagyok... Az interneten kezdtem el "nyomozni" utána. Lakcímével azonos címen egy üzletet és annak telefonszámát sikerült megtalálnom. Érdeklődtem egy szomszéd hölgytől Sándor felől, hogy tud-e róla valamit...

- "Tegnap vitte el bilincsben a rendőrség. Úgy tudom, letartóztatták. Dr. XY Ágnes az ügyvédnője" - mondta.

Hát, így tudtam meg telefonon a nagy hírt, hogy Sándorunk előzetesben van. Saját kutakodás után, egy szomszédtól. Egy világ omlott össze bennem. Most hogyan tovább? Kinyomozom az ügyvédnő telefonszámát és felhívom.

Dr. XY Ágnes kikérte magának, hogy én miért zaklatom őt Sándor ügyével kapcsolatban.

- "Honnan van meg a telefonszámom magának?" - kérdezte ingerülten, mintha pont én lennék rosszfiú és az ő védence lenne az ártatlan, ma született bárányka. (Akkor még nem volt ilyen szigorú GDPR adatvédelmi rendelet, mint napjainkban.)

- "Sándor szomszédja mondta meg, hogy Ön az ügyvédje. Kikerestem a számát az internetről."

- "Én Sándort nem az ingatlanos ügyei kapcsán védem, hanem más ügyekben" - mondta, majd elküldött melegebb éghajlatra. Ő egy rendkívül arrogáns, fennhéjázó stílusú ügyvéd, illik a bűnöző mellé. Mint később megtudtam, eredetileg ügyész volt, de eme tudását immár a bűnözők (gyanúsítottak, vádlottak) érdekében kamatoztatja. Vagyis inkább átállt a sötét oldalra, azokat védeni, akiknek az amúgy is gyenge törvénnyel meggyűlt a bajuk. Ez az új munka jobban fizet, nem is kicsit.

"Szóval, vajon hány "ügye" is lehet ennek a Pinokkiónak Sándornak, ha nem ingatlan-ügyben védi őt ez a "kedves" ügyvédnő?" - fogalmazódott meg bennem a költői kérdés...


msandor_csalo.jpgM. Sándor, jogerősen elítélt többszörös csaló, sikkasztó. Azt nem tudni, mennyire jó gitáros, de hogy művészien tud becsapni, és félrevezetni másokat, az egyszer már biztos. (Forrás: Google - szerkesztett kép)

 

Az interneten tovább kutakodva, "guglizva" tudtam meg, hogy Sándornak és cégének messze nem én vagyok az egyetlen áldozata! Néhány héten belül már egy kb. 15-20 fős károsulti közösség tagja lettem, konkrét neveket ismertem meg. Ezek után úgy döntöttem, megteszem a feljelentést a rendőrségen Sándor és cége ellen. Egy rendőrségi papíron szembesültem először azzal, hogy az első körös feljelentők száma kb. 80, de a károsultak száma még ennél is több!

 

monda_itelet.jpg

 A jogerős ítélet lényege, amit Sándor kapott a büntetőügyében.

 

Miután tudatosult bennem, hogy a pénzem elúszott, igyekeztem jogos kártérítési igényemet, érdekeimet érvényesíteni. Más károsultakkal együtt ügyvédekkel konzultáltunk és jogi tanácsadásokon vettünk részt. De végül úgy alakult, hogy egyedül kellett a jogi lépéseket megtennem a cég ellen. Elkészítettem a keresetlevelemet a kártérítés iránti perben. A kártérítés mértékét illetően számoltam az ingatlan-áremelkedés jelentős mértékével, és azzal, hogy több mint 1,5 évem elveszett emiatt (nem lakhattam az ingatlanban, nem tudtam emiatt Budapesten sem munkát vállalni, viszont a bútoraimmal többször is költöznöm kellett) stb. A lakást legkésőbb 2016. márciusában meg kellett volna kapnom. Egy ilyen lakás kiadása, vagy kibérlése kb. 100 ezer Ft-os havi költség!

A bíróság kitűzte a tárgyalás napját. Sándor nem jelent meg, de meglepetésre még egy jogi képviselője sem! Pedig a bírónő szerint 2 jogi képviselője is van / volt Sándornak! Jól ment neki a "bolt", a "biznisz", ügyvédekre bőven volt pénze. Megszületett az ítélet, pontosabban a bírósági meghagyás, amely ellentmondás hiányában jogerőssé is vált: Sándor cégét 19,5 mFt kártérítésre kötelezte a bíróság. Ez már egy reális, elfogadható összeg lett volna. Csakhogy, miután végrehajtási szakaszba került az ügy, beigazolódott, amitől tartottam. Ott közölték, hogy Sándornak és cégének végrehajtható vagyontárgy nincs a nevén, tulajdonuk nincs, így hiába a megítélt kártérítés, ebből az egészből egy fillért nem fogok viszontlátni. Jól elrejtették a pénzt, amely "nyomtalanul" eltűnt.

 

b_meghagyas.jpg

Teljesen elégedett voltam ezzel a bírósági ítélettel meghagyással. Kár, hogy nem lehetett behajtani. Látszik belőle, hogy Sándornak kb. 20 milliós kártérítést kéne fizetnie nekem.

 

vh_papir.jpg

A végrehajtótól jött irat bemutatja, hogy mekkora összeg maradt behajtatlanul - csak az én ügyemben... A végrehajtási eljárás eredménytelenül zárult.

 

Miután Sándoron egy lyukas fillért sem lehetett bevasalni, következő lépésben újra átgondoltam az ügyet. Van más felelős is az ügyben? Persze, az ügyvédnő! Elvégre azt mondta, "nyugodjak meg, biztosan enyém lesz a lakás, ezt ő ügyvédként tanúsítja", elvégre ügyvédi letétbe fizettem neki! (Azt, hogy ő a letétből nem nekem adta vissza a pénzt, én nyilván úgy értelmeztem, hogy minden ellenőrzést elvégzett és mindent rendben talált. Sőt, ezt követően is tévedésben tartott, színlelt, ameddig csak tehette.) Így történt, hogy meg kellett barátkoznom azzal a gondolattal, hogy nem jogvégzett személyként életemben először (és remélem, utoljára) kénytelen leszek egy tapasztalt ügyvédet perbe fogni! Mondanom sem kell, hogy mennyire idegenkedtem ettől a gondolattól is, hiszen nem szakmabeliként egy ügyvédet perbe fogni elég nagy bátorságot igénylő vállalkozás. Hasonló ahhoz, mintha egy FORMA-1-es pilótával kéne mezei autósként versenyezned a Hungaroringen. Szóval, messze nem egyenlőek a feltételek. Ő ezernyi kiskaput ismerhet és mindenbe bele fog kötni... De tudtam, és tudom hogy az igazság mellettem van, ezért sikerülhet. Fel voltam rá készülve, hogy az az ő "pályáján" (jogi területen), ez nem lesz egy könnyű csata, de meg kell próbálnom érvényt szerezni az igazamnak és bebizonyítani azt!

 

A per előtt azonban kíváncsi voltam rá, mit szól ehhez az egészhez a Budapesti Ügyvédi Kamara, ezért panaszt tettem az ügyvédnő ellen. Az ügyvédi letét ugyanis egy nagyon komoly intézmény: nem lehet csak úgy, félvállról venni, felelőtlenül bánni vele. Legalábbis én így tudtam. Ha nekem adnak igazat, az egy jó támpont lehet a bírósági perhez is - gondoltam.

Tarts velem legközelebb is, és bemutatom, mit szólt az ügyvédnő szerepéhez a Budapesti Ügyvédi Kamara! Vajon ártatlan az ügyvédnő, esetleg szándékosan rosszul végezte munkáját? Legközelebbi bejegyzésemből ki fog derülni!

 

Péntekenként jönnek majd az újabb részek!

 

UGRÁS A KÖVETKEZŐ, 11. RÉSZRE (Kattints ide!)

UGRÁS AZ ELŐZŐ, 9. RÉSZRE (Kattints ide!)

UGRÁS A TÖRTÉNET LEGELEJÉRE, AZ 1. RÉSZRE (Kattints ide!)

A bejegyzés trackback címe:

https://otthontalanito.blog.hu/api/trackback/id/tr9215397786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Exploiter 2020.01.18. 14:25:14

Az ilyen ügyek egyetlen épeszű megoldása az lenne, hogy a kollégát megkapod bérbe, ha nem tud fizetni. Egy tíz év az uránbányába talán elég a behajtáshoz. De ha a rabszolgaság bevezetése sok lenne a modern publikumnak, a szerveiért is sok pénzt lehet kapni.
Van egy érzésem, hogy hamar előkerülne a pénz az ilyen ügyekben.
A négy év magában vicc, a mindenkori minimálbér óradíján kellene váltani a dolgot.
Minden forint, ami meg nem fizetett maradt, tartozás. Pár száz millióért jár pár száz év, majd felezhető jó magaviseletért.
Egyből érdekelt lenne így is a kártérítésben, középkori módszerek nélkül.
De valahogy ezt senki nem akarja igazán megoldani. Valamiért.

apro_marosan_petergabor 2020.01.18. 14:26:15

Bicskanyitogató ez a történet.
Az, hogy a sikkasztó büntetlenül existál, hogy az ügyvédi letét ennyit ér, hogy az igazságszolgáltatás így döcög, mind felháborító. Nem tudom mi lesz a végkifejlet - engem az is bosszant, hogy ennyire "védettek" a nevek...
Másrészt, ha komly üzeltet kötünk nem kell sietni, ha nem sietünk mindenre kell legyen időnk - hogy mi is saját magunk - utána járhassunk a dolgoknak - az ügyvédtől függetlenül.
Saját ügyvédünket(is) használjuk egy ilyen üzletnél, ne az eladóügyvédjét.
20 milla a kár. Az ügyvédi díj 1-2%. ha saját ügyvédet használunk lehet, hogy 200e be kerül, de jó eséllyel nem bukunk 20 millát...
Szerződés kötés előtt, a tárgyalások során fel kell tennünk a kellemetlen kérdéseket a saját és
az üzleti partner ügyvédjének is, mi van ha...? akkor ki, hogyan fizet, milyen felelősséget vállal az egyik és a másik ügyvéd...?
S ha valami nem tetszik, megkérdezhetjük, hogyan lehet a szituáció javítani - azon kívül, hogy "minden rendben lesz, ne aggódjon..."
Sok pénz, idő vesztése, bosszúság elkerülése az eredmény, ha nem a "legolcsóbb" megoldást választjuk.

ostvan2 2020.01.18. 18:26:38

20 évig voltam ingatlanközvetítő. MINDIG saját ügyvéd segítségét kell igénybe venni. Természetesen egy olyan ügyletnél, pl. új építésű lakások tömeges értékesítése, ahol sok, majdnem egyforma szerződés megfogalmazása úgy történik, hogy van egy séma és azt töltik fel az egyedi adatokkal(nevek, helyrajzi számok, árak, stb), akkor abból kell kiindulni, de azt a vevő ügyvédje nézze át, véleményezze és ha indokolt, akkor módosítani kell. Amikor az eladó nem megy bele egy fontos tétel módosításába, akkor ott nem szabad üzletet kötni. Pl. ilyen az a kérdések, hogy kinél legyen letétben a pénz, mikor kerül a vevő nevére az ingatlan, milyen - az eladóhoz kötődő - terhek mikor kerülnek le, stb.

OttHontalanító 2020.01.18. 18:49:54

@ostvan2: Kedves ostvan2!
Köszönöm kommentjét! Nos, abban az értelemben az "én ügyvédem" volt, hogy én fizettem az ügyvédi megbízási munkadíját. Ügyvédi berkekben sajnos nem volt Budapesten és környékén ismeretségem. Azt gondolom, hogy ingatlan ügyben az ügyvédeknek MINDIG FOKOZOTT ALAPOSSÁGGAL KELL ELJÁRNIUK, már csupán a szóban forgó érték nagysága és a felelősség miatt is. Az ügyvéd köteles lett volna ügyfeleinek jogos érdekeit maximális odafigyeléssel képviselni. A későbbi részekben még ki fogom domborítani még részletesebben, hogy miben és miért volt hibás az ügyvédnő (is), M. Sándorral együtt. Fényt fogok deríteni arra, hogy miért hazugság minden, amivel az ügyvédnő próbál védekezni. Gyakorlatilag olyan pénz átvételi jogcíme nem is létezik, amire az ügyvéd hivatkozik (csakis letétbe fogadhat pénzt). Azt ő sem gondolhatja komolyan, hogy valaki "csak úgy átutal neki" egy lakás árának megfelelő pénzt, hogy nem kér érte biztonsági garanciákat cserében. Tulajdonképpen az ügyvédi közreműködésnél magasabb, kompetensebb fórum nem létezik ingatlan adás-vétel kapcsán. Jogszabály pedig nem írja elő, hogy kinek kell vinni az ügyvédet, ez maximum szokásjog kérdése. Ettől függetlenül az ügyvéd köteles a feladatát törvényesen, egyik ügyfelét sem félrevezetve végezni... Az effajta ügyvédeket az ügyvéd társadalomnak kéne kirostálnia a tagjaik közül. Tulajdonképpen az a helyzet, hogy egy, a témában tapasztalatlan embert bármelyik ügyvéd átverhet, és pont ezért kell vállalnia a felelősséget. Az ugyanis, hogy egy ügyfél esetleg nem kellően tájékozott - vagy akár még ha naiv is lenne (bár én nem tartom magam annak, pont azért mentem ügyvédhez) - még az sem hatalmazza fel az ügyvédet arra, hogy ilyen szintű visszaélést hajtson végre. Ez pont olyan, mintha egy orvos, akivel nem vagyunk egy tudásszinten az ő szakterületén, - emiatt a különbség miatt felhatalmazva érezné magát arra, hogy félre kezeljen, vagy eutanáziát hajtson végre rajtunk, a beleegyezésünk nélkül... A bizalom és az ismeret hiány még NEM HATALMAZ FEL SENKIT ARRA MORÁLISAN (sem), hogy más bőrét, életét, pénzét a vásárra vigye.

ostvan2 2020.01.19. 12:19:36

@OttHontalanító: Ebben az esetben nagyon súlyos a helyzet. Ügyvéd részéről ilyen durva visszaéléssel (letéti pénz elsikkasztása) a '90-es évek első felében találkoztam (illetve - szerencsére - nem találkoztam, csak olvastam róla) abban a vidéki városban, ahol dolgoztam. Ez a közreműködés biztosan megalapozza az Ön kártérítési igényét az ügyvéddel szemben. Elismerem, hogy nagyon nem lesz egyszerű menet. Büntetőfeljelentéssel célszerű kezdeni. És annak a végeredménye megalapozza a polgári igényt.
süti beállítások módosítása