Az ingatlanpiac sötét lovagjai

Otthontalanító

Otthontalanító

Ellenőrzések - mindhiába

Otthontalanító - 5. rész

2019. december 31. - OttHontalanító

5. rész

 

Ígéretemhez hűen jelentkezem a folytatással, ezúttal egy igazán rövid résszel.

Miután az ingatlanközvetítőnél végeztem, - de még a szerződés aláírása előtt - fontosnak tartottam bizonyos ellenőrzéseket elvégezni. Ezek a konkrét ingatlanra, illetve arra a cégre vonatkoztak, amellyel fel kellett vennem a kapcsolatot, hogy majd szerződhessünk.

1.) Először is, kívülről szemrevételeztem a házat. Ismerős volt az utca (Kaffka M. utca). Igazán jó közlekedésű hely (mind a Stadionok irányába trolival, mind az Örs vezér tere felé villamossal stb.), de gyalog sincs túl messze a metró... Az egyik ablak parkra néz, a lakáshoz erkély is tartozik... Mindez szimpatikus volt, csakúgy, mint a homlokzat és a tető állapota. Egy kedves lakó a lépcsőházba is beengedett, így azt is megtekintettem, és nagyon jó benyomást tett rám.

Képeket is mutatok a házról, amiben a szóban forgó lakás található... Íme! (Szinte ugyanilyen állapotú volt az a ház is, amelyben az eladott lakásunk volt.)

kaffkalak1.jpg kaffkalak2.jpg

 

2.) Ezután következett a Budapesti 2. sz. Körzeti Földhivatal meglátogatása Zuglóban, a Bosnyák téren. Betekintettem az ingatlan tulajdoni lapjába, és az alátámasztotta, amit az ingatlanközvetítő mondott: valóban végrehajtási eljárás alatt volt az ingatlan. Megnyugodtam, hogy ez egybevág a Péter által elmondottakkal.

 

3.) Végezetül az internet segítségével igyekeztem azt a céget leellenőrizni, amellyel a szerződést meg kellett kötnöm a konkrét ingatlanra vonatkozóan. Meglátogattam a www.e-cegjegyzek.hu oldalt. A cég nevére rákeresve semmi gyanúsat nem láttam: érvényes adószám, nem áll csődeljárás vagy felszámolás alatt, valamint nem írták, hogy ne lett volna ajánlott üzletkötésre stb. Tehát látszólag minden jel arra mutatott, hogy minden rendben van. Laikus ügyfélként amit ellenőrizhettem, azokat az ellenőrzési lehetőségeket kimerítettem. Úgy éreztem, a legfőbb ellenőrzést úgyis az ügyvéd fogja végrehajtani, és ha valami nem stimmel, majd értesít és visszaadja a pénzemet, amelyet majd letétbe helyezek nála...

Mindez azért is érdekes, mert amikor a cégnek az interneten igyekeztem utánanézni, akkor O. Edina már negyed éve megtette az első feljelentést a cég ellen! Viszont erről sehol, semmilyen információ nem állt a rendelkezésemre. Így, mintegy 4., végső ellenőrzésként abban bíztam, hogy majd az ügyvéd, akihez menni fogunk, garantálni fogja részemre a tranzakció biztonságát, jogszerűségét stb.

 

A következő bejegyzésem (pénteken fog megjelenni) már valószínűleg hosszabb lesz. Abban el fogom mesélni, hogyan zajlott az első találkozás a cégvezető M. Sándorral, vagyis a csalóval! Tarts velem akkor is!

.

UGRÁS A KÖVETKEZŐ, 6. RÉSZRE (Kattints ide!)

UGRÁS AZ ELŐZŐ, 4. RÉSZRE (Kattints ide!)

UGRÁS A TÖRTÉNET ELEJÉRE (Kattints ide!)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthontalanito.blog.hu/api/trackback/id/tr215368608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása